Pięciu pomocników Twojego content marketingu: tworzenie i rozpowszechnianie treści

Byaccesspro

Pięciu pomocników Twojego content marketingu: tworzenie i rozpowszechnianie treści

Prezentujemy pięciu małych pomocników, przydatnych szczególnie przy tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowej, interesującej treści.


Przygotowywanie contentu

1. PIKTOCHART

80% z tego, co widzimy, zostaje w naszych głowach – ale już tylko 20% z tego, co czytamy. Złożone dane w sposób wyrazisty i jednoznaczny można przedstawić przy pomocy infografik.

Dobrze wykonane infografiki cieszą się dużą popularnością w mediach społecznościowych, co czyni je ulubionym przez wielu narzędziem content marketingu.

Szukasz platformy, która pozwoli na łatwe tworzenie interesujących infografik? Poznaj Piktochart. Czy to wykres, czy interaktywna mapa, Piktochart oferuje szeroką gamę opcji wizualizacji treści. Możesz dostosować istniejącą grafikę do własnych celów lub stworzyć zupełnie nową – do wyboru masz różnorodne tła i szablony. Przez wyszukiwanie za pomocą słów kluczowych z łatwością znajdziesz pasujące obrazy i ikony, a następnie dodasz je do swojego projektu. Możesz również przesłać własne zdjęcia i wkomponować je w infografikę.

Nowoutworzone infografiki w prosty sposób pobierzesz na dysk lub udostępnisz za pośrednictwem social media – Piktochart to platforma o nieskomplikowanym interfejsie użytkownika, obsługiwanym za pomocą metody „przeciągnij i upuść“. Zalogujesz się na nią przez konto na Facebooku lub Google+.

Konto „Professional“ z dużym wyborem szablonów kosztuje 29 dolarów rocznie.
Więcej pomysłów na tworzenie ciekawych infografik znajdziesz w artykule nt. dziennikarstwa danych.

2.QZZR

Nie tylko BuzzFeed wie, jak wykorzystać potencjał tkwiący w grach typu pytanie-odpowiedź.

Dostarczający rozrywki quiz to doskonały sposób na interakcję z grupą docelową, wygenerowanie dużej liczby udostępnień w mediach społecznościowych, a także ściągnięcie ruchu na stronę internetową. Ponadto umiejętnie skomponowany test dostarcza materiałów do interesującej ekspertyzy i pozwala poznać zachowania grupy docelowej.

Platforma Qzzr pozwoli Ci stworzyć internetowy quiz na dowolny temat i podzielić się nim przez social media. Dzięki możliwości wyboru różnorodnych opcji tła i obrazów, możesz zintegrować nazwę przedsiębiorstwa z logo. Qzzr oferuje poza tym możliwość dokonania obszernej analizy.

Qzzr działa również na smartfonie. Pamiętaj, by swojemu quizowi nadać dobry tytuł – jak najbardziej adekwatny i krótki.

Podstawowa wersja platformy jest darmowa i daje możliwość utworzenia nielimitowanej liczby quizów. Wyposażona w dodatkowe funkcje wersja profesjonalna to koszt 299 dolarów rocznie.

3. PREZI.COM

Początkowo Prezi miał stanowić narzędzie, służące do tworzenia prezentacji… architektom. Obecnie to nowatorskie oprogramowanie prezentacyjne pozwala na korzystanie z tekstu, zdjęć oraz filmów.

W przeciwieństwie do prezentacji programu PowerPoint, te w Prezi nie są ułożone w sposób linearny. Treść w Prezi można tworzyć na nieograniczonej niemal przestrzeni, przybliżając ją lub oddalając przy pomocy kliknięcia myszką.

Jako że Prezi oferuje innowacyjne możliwości wizualizacji treści, w dziedzinie content marketingu wykazuje ogromny potencjał. Umożliwia m.in. atrakcyjną wizualizację pomysłów i danych, tworzenie prezentacji filmowych, a także tworzenie map myślowych i bazy do storytellingu. Prezentacje można udostępniać innym użytkownikom lub umieścić je na własnej stronie internetowej.

Podstawowy model Prezi jest darmowy – w tej opcji wszystkie utworzone prezentacje są jednak powszechnie dostępne. Wersja profesjonalna z możliwością tworzenia prezentacji prywatnych kosztuje od 4,92 euro miesięcznie.

Rozpowszechnianie treści

4.HOOTSUITE

Chcesz korzystać z wielu kanałów social media jednocześnie i zawsze mieć na nie oko? Platforma Hootsuite do zarządzania kontami w mediach społecznościowych jest więc opcją dla Ciebie.

Narzędzie pozwala przy pomocy jednego kliknięcia udostępnić treść na kilku platformach, a także na bieżąco śledzić wszelkie związane z nią aktywności.

Jeśli korzystasz z Tweetera, w mgnieniu oka ujrzysz dotyczący Twojej treści, a pochodzący z tego serwisu feed – tweety, retweety, odniesienia i wiadomości bezpośrednie. W Hootsuite możesz zareagować bezpośrednio na odzew fanów i followersów.

Hootsuite oferuje przy tym możliwość przedatowania tweetów lub facebookowych postów, a także analizowania ruchu w social media.

W wersji darmowej możesz zarządzać trzema profilami w mediach społecznościowych jednocześnie. Wersja profesjonalna pozwala na wczytanie nawet 50 kanałów social media – za 9,99 euro miesięcznie.

5. BUFFER

Kolejnym narzędziem, które ułatwia udostępnianie treści w mediach społecznościowych, jest Buffer.

Poprzez Buffer zarządzać możesz profilami na Facebooku, Twitterze, Google+ i LinkedIn. Artykuł, wideo czy też zdjęcie – wszystkie posty w serwisach pojawią się synchronicznie, zgodnie z ustalonym przez Ciebie harmonogramem.

Platforma umożliwia również wgląd w różnorodne statystyki, oferuje opcje analizy, wskazuje najbardziej efektywne posty, a dodatkowo liczy kliknięcia w udostępnione linki.

Buffer to narzędzie mniej skomplikowane niż Hootsuite, jednakże niewyposażone w powiadomienia o reakcjach odbiorców i aktywności względem udostępnionej treści.

Darmowe konto umożliwia zarządzanie jednym profilem z każdego z wymienionych powyżej kanałów. W wersji profesjonalnej (od 10 dolarów za miesiąc) możesz administrować 10 profilami w mediach społecznościowych, a do zespołu zarządzającego dodać dwóch członków.

REASUMUJĄC:

Chcesz znaleźć pomysły na stworzenie treści, zarządzać projektami, tworzyć content czy go rozpowszechniać? W ramach własnej strategii content marketingu przedsiębiorstwa powinny postawić na korzystanie z innowacyjnych narzędzi, by jak najskuteczniej dotrzeć do grupy docelowej i zyskać przewagę nad konkurencją.

About the Author

accesspro administrator